برای افزایش درآمد یک کلینیک پزشکی زیبایی میتوانید از چند روش که هم اکنون توضیح داده میشود استفاده کنید:
1. گسترش خدمات:
اضافه کردن خدمات جدید و متنوع که تقاضا برای آنها بالا است به لیست خدمات فعلی کلینیک.
مثال: یک کلینیک میتواند به عرضهی خدمات جدیدی چون میکرونیدلینگ یا هایفوتراپی که تقاضای زیادی در بازار دارند، بپردازد.
2. استفاده از بازاریابی دیجیتال:
به کارگیری استراتژیهای بازاریابی دیجیتالی به منظور جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان کنونی.
مثال:
ارائهی تخفیفهای ویژه برای کسانی که از طریق اینستاگرام کلینیک وقت میگیرند و اشتراکگذاری نتایج درمانها با قبل و بعد از عمل در شبکههای اجتماعی.
3. برنامههای وفاداری و تخفیف گروهی:
ایجاد انگیزه برای مشتریان فعلی جهت مراجعه مجدد از طریق برنامههای وفاداری.
مثال:
ارائهی کوپن تخفیف یا خدمات رایگان پس از تعدادی خدمات خاص.
4. بستهبندی و فروش ترکیبی خدمات:
گروهبندی خدمات مکمل در قالب بستههایی که ارزش بیشتری برای مشتریان دارند.
مثال:
ارائه بستهی مراقبت پوست شامل یک دوره لیزر، یک دوره پیلینگ شیمیایی و محصولات مراقبت از پوست در خانه با قیمتی کمتر نسبت به خرید جداگانه.
5. آموزش و دورههای آنلاین:
ارائه دورهها و وبینارهای آموزشی مرتبط با مراقبت از پوست و زیبایی که میتواند منبع درآمدی جداگانه باشد.
مثال:
ارائهی یک دوره آنلاین درباره اصول مراقبت از پوست و استفاده از محصولات مراقبتی برای مخاطبان عمومی.
6. تبلیغات محلی:
استفاده از روشهای سنتی و دجیتال برای تبلیغات در منطقه جغرافیایی کلینیک.
مثال:
اجرای یک کمپین تبلیغاتی در رسانههای محلی یا برگزاری یک سری رویدادهای جامعه محور مانند یک کارگاه آموزشی رایگان در مورد مراقبتهای پوستی در محل کلینیک.
7. فروش محصولات مرتبط:
ارائه محصولات مراقبت از پوست و زیبایی در کلینیک به عنوان بخشی از پروتکل درمانی توصیه شده به بیماران.
مثال:
فروش محصولات مراقبت پس از درمان مانند کرمها، سرمها و ماسکهای صورت طبی مخصوص پس از انجام خدماتی مانند لیزر یا میکرودرم ابریژن در کلینیک.
تمامی این اقدامات میتوانند به افزایش درآمد یک کلینیک زیبایی در بلند مدت کمک کنند، به شرط آنکه با نیازهای واقعی مشتریان انطباق داده شوند و با کیفیت بالا ارائه گردند.